• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64362
+
-

ظرفیت کاروان‌های حج تمتع سمنان  تکمیل شد

مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: ظرفیت همه کاروان‌های حج تمتع این استان تکمیل شده است.  «خلیل دلپاک» در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برنامه‌های هفته حج در استان سمنان اظهار کرد: نشست تخصصی با کارگزاران حج امسال در هفته حج برگزار می‌شود و ابعاد مختلف این سفر معنوی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.  

وی با بیان این‌که 26 تیر زمان اعزام نخستین کاروان استان سمنان به حج تمتع است، افزود: 8 کاروان از این استان به حج تمتع اعزام می‌شوند.  مدیر حج و زیارت استان سمنان با اشاره به این‌که 1060 زائر در قالب این کاروان‌ها از استان سمنان به حج تمتع اعزام می‌شوند، ادامه داد: 2 کاروان از سمنان، 3 کاروان از شاهرود و 2 کاروان از دامغان و یک کاروان از گرمسار راهی این سفر معنوی می‌شوند.  دلپاک با تأکید بر این‌که ظرفیت همه کاروان‌های حج تمتع استان تکمیل شده است، گفت: 8 جلسه توجیهی و آموزشی برای حجاج تشکیل شده است و تعدادی از زائران نیز مشکل پزشکی داشتند که افرادی جایگزین 
آنها شدند. 


دیدار با خانواده شهدای منا

مدیر حج و زیارت استان سمنان با بیان این‌که دیدار با خانواده‌های شهدای منا و مسجدالحرام در هفته حج انجام می‌شود، بیان کرد: 6 خانواده شهید منا و مسجدالحرام در استان داریم که 3 نفر از این شهدا در حادثه منا و 3 نفر در حادثه مسجدالحرام به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.  

دلپاک از دیدار معاون استاندار سمنان با کارگزاران حج استان و دیدار با آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان خبر داد.  وی افزود: برنامه ورزشی نیز با هدف تامین سلامت افراد در هفته حج برنامه‌ریزی شده که در قالب پیاده‌روی است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید